ГІБРИДНЕ МИСЛЕННЯ

МІСТ У МАЙБУТНЄ

Гібридне мислення не є прерогативою автомобілебудівної промисловості. У житті можна зустріти чимало яскравих прикладів вдалих рішень. Ось лише декілька з тих, що припали нам до вподоби...

Надзвичайний проект пішоходного моста, що вловлює енергію вітру довкола себе та повітряних потоків від автомобілів, що проїжджають під ним, та виробляє електроенергію для власного освітлення у темну пору доби, було створено двома амбітними й талановитими португальскими архітекторами Тіаґо Баросом та Хорхе Перейрою. За свій проект, що отримав назву «Міст Бокового Вітру», вони отримали низку нагород.

За проектом міст має бути збудовано у столиці Португалії Лісабоні над швидкісним шосе. У його конструкції нараховується 2188 пластин, що обертаються від повітряного потоку, який утворюється внаслідок проїзду автомобілів під мостом, а також від руху повітряних мас навколо. За розрахунками, електроенергії, що вироблятиметься таким чином, вистачить не лише для освітлення самого моста, але й для ділянок шосе поблизу.

LexHybThinkPolar-Bridge.jpg

Хоча такий міст поки що існує лише на папері, Тіаґо Барос переконаний, що подібні проекти прокладатимуть шлях для «архітектурних моделей, що повністю враховують особливості середовища, у якому вони розташовані, беручи до уваги зв’язок між автомобілями, енергією вітру та пішоходами».

Теоретично такі мости можна будувати вже сьогодні. Однак Барос зазначає: «На разі нам ще далеко до широкого застосування такого підходу у будівництві, оскільки природоохоронні рішення все ще достатньо дорогі та складні в реалізації і, таким чином, важко знаходять фінансову підтримку».

Він вважає, що світ ще не готовий до широкого впровадження енергозберігаючих проектів, проте технології на кшталт повногібридного приводу наближають їх час: «Світ має змінювати повільно, у своєму темпі. Поява на автомобільному ринку повногібридних автомобілів означає, що зрештою ми повинні дійти (всі разом) до здійснення основної мети — створити автомобіль, що не занапащає довкілля».

www.tiagobarros.eu


ГІБРИДНЕ МИСЛЕННЯ

ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЯ ПІД КОЛЕСАМИ

Гібридне мислення не є прерогативою автомобілебудівної промисловості. У житті можна зустріти чимало яскравих прикладів вдалих рішень. Ось лише декілька з тих, що припали нам до вподоби...

Штучні дорожні нерівності, які ще називають «лежачими поліцейськими», застосовують у великих та малих населених пунктах по всьому світові для умисного зменшення швидкості руху транспортних засобів у місцях з підвищеною небезпекою наїзда на пішоходів. Під час наїзду значної маси (автомобіля) на такі нерівності, уможливлюється генерування електроенергії, при чому вчиннення додаткових дій з боку водія чи транспортного засобу не вимагається.

Замість традиційних твердотільних штучних дорожніх нерівностей спеціалісти британської фірми «Хайвей Енерджі Системз» сконструювали контактну площадку з регульованою висотою. Вона складається з кількох наборів пластин і монтується майже в один рівень з поверхнею дороги. В момент, коли автомобіль її переїжджає, пластини рухаються вгору та вниз, урухомлюючи зубчату передачу мотор-генератора.

На ділянках зі стабільно високою інтенсивністю руху один такий «лежачий поліцейський» здатен генерувати струм потужністю 10-36 кВт/год. Для того, щоб на ділянці дороги завдовжки 1,5 км забезпечити функціонування усіх світлофорів і вуличних ліхтарів та підсвічувати всі дорожні знаки, необхідно встановити лише чотири такі конструкції. Така система вже функціонує в одному з районів Західного Лондона, розглядається її поширення в інших країнах Європи.

Крім того, дуже подібну систему, що складається з енергопоглинаючих пластин, вже впроваджено на паркувальному майданчику біля супермаркету «Сейнсберіз» в англійському місті Глостері. Коли на пластину наїжджає автомобіль, то під його масою вона зміщується, урухомлюючи ротор електрогенератора. Електроенергія, що генерується системою, живить інфрастуктуру КПП на паркувальному майданчику супермаркета. Очікується, що ця система повністю окупиться всього за два роки.

Нестандартний підхід до простих речей міг би справити істотні зміні в організації енергозабезпечення великих та малих населених пунктів. Якщо використовувати існуючі можливості, можна зберегти енергію, що втрачається дарма. Саме за таким підходом майбутнє.

www.hughesresearch.co.uk


ГІБРИДНЕ МИСЛЕННЯ

МРІЇ ЗДІЙСНЮЮТЬСЯ

Гібридне мислення не є прерогативою автомобілебудівної промисловості. У житті можна зустріти чимало яскравих прикладів вдалих рішень. Ось лише декілька з тих, що припали нам до вподоби...

Володар низки престижних нагород гонг-конгський архітектор Ґарі Чанг довів на практиці, що завдяки вдумливому мисленню можна реалізувати на практиці філософію, за якої «ніщо не повинно марно пропадати». Його міську квартирку (завбільшки лише 30,6 м²) можна трансформувати на 24 кімнати!

Оригінальна за своєю конструкцією система пересувних стін, що отримала назву «Домашній трансформер», доволяє пересувати та здвигати стіни, відкриваючи ще більше стін та кімнат поза ними. Наприклад, коли ліжко піднімається, щоб скластися у свою стіну, його основа стає диваном. Стіна напроти, що містить телевізор, здвигається вперед та відкриває за собою кухню. Ванна та додакове ліжко для гостя розташовані в одному місці, що розумно розділено за проектом пана Чанга.

Головна мета проекту пана Чанга — досягнути максимальної ефективності та зручності для використання. Його помешкання можна назвати «квартирою -матрьошкою» — за кожним новим слоєм відкривається наступний. Завдяки вікнам із жовтим склом заввишки від стелі до підлоги та оздобленню стелі дзеркальним покриттям вдалося максимально ефективно використати природне освітлення. Таким чином застосовувати електричне освітлення у світлу пору доби доводиться лише зрідка.

Тісні помешкання залишилися у минулому. У цій квартирі кожний клаптик площі використовується сповна. Марно ніщо не пропадає!

www.edge.hk.com


ГІБРИДНЕ МИСЛЕННЯ

КРОК У МАЙБУТНЄ

Гібридне мислення не є прерогативою автомобілебудівної промисловості. У житті можна зустріти чимало яскравих прикладів вдалих рішень. Ось лише декілька з тих, що припали нам до вподоби...

Ніщо не повинно марно пропадати — таку філософію підтримують не всі, а ще меншій кількості людей вдається її дотримуватися. Елізабет Редмонд з американської фірми «Пауерліп» («POWERleap») якраз одна з них.

LexHybThinkPolar-StepUp.jpgНа відміну від таких загально відомих та широкомасштабних проектів, як вітряні електростанції, які виробляють та передають електроенергію до загальнодержавної енергосистеми, технологічна розв’язка пані Редмонд передбачає безпосереднє використання електроенергії для різноманітних потреб. «Енергосистема — це прекрасне рішення у багатьох випадках, але вона надзвичайно неефективна», — каже вона.

«Сьогодні, коли електроприладам для функціонування потрібно все менше енергії, а технології «інтелектуальних» енергомереж довзоляють нам використовувати енергію лише за потреби, у нас з’явилася нагода звести до мінімума «втрати електроенергії». Завдяки технологіям «Пауерліп» ми можемо проминути етап передавання електроенергії до енергосистеми лише для того, щоб потім віддати її для живлення побутових приладів. Уникнувши цього етапу, ми зможемо наблизитися до розв’язання проблеми втрат електроенергії на шляху до споживача».

Якщо тротуари та проїжджу частину вкрити особливими пластинами з п’єзоелементами, тоді люди, що проходитимуть (ба навіть танцюватимуть) по ній та машини, що проїжджатимуть по такому покриттю, вироблятимуть електроенергію, яку можна буде використовувати для забезпечення потреб навколишніх будівель. Разом зі своїми технічними партнерами по всьому світові пані Редмонд 2012 року планує розпочати випробування своєї технології у різних країнах та вийти з нею на ринок того ж року.

Вона вважає гібридну технологію дуже подібною до своєї власної у тому сенсі, що її можна реалізувати на практиці і вона має перспективи. Пані Редмонд переконана в тому, що гібридна технологія вже скоро стане ще більш досконалою та поступово роз’язуватиме проблему конструювання автомобілів, що не занапащають довкілля. «Такий виклик інженерам надихатиме їх на іновації, що зрештою приведе нас до створення транспортного засобу, що не виробляє шкідливіх викидів», — каже вона. «Конструювання гібридних автомобілів веде нас у правильному напрямку».

www.powerleap.net